Проект „Икономическо образование в България 2030“

Първа публична лекция по проект „Икономическото образование в България 2030“

вторник, 25 януари 2022 13:35

Проф. Николай Денчев, водещ учен и изследовател от Свободния университет в Брюксел проведе лекция на тема „Как да напишем индексирана статия?”. Проф. Денчев е координатор на съвместните дейности на УНСС и Свободния университет в Брюксел - асоцииран партньор по проекта BGO5M2OP001-2.016-0004-CO1 „Икономическото образование в България 2030“. Това е първата публична лекция по проекта, в който участват още 3 български университета: Стопанската академия „Д. А. Ценов“ – Свищов, Бургаският свободен университет, Националната спортна академия и работодателската организация КРИБ.

„За мен е удоволствие и чест да бъда сред вас. Първо като българин, който по стечение на обстоятелствата работи в Белгия, после като научен работник, заинтересован от научни публикации“, така проф. Николай Денчев се обърна към присъстващите. Той уточни, че целта му е да сподели мнения, как се пишат публикации в хубави научни списания.

Проф. Николай Денчев

На лекцията, която се проведе в хибриден формат, в Голяма конферентна зала присъстваха: ректорът проф. д-р Димитър Димитров, който е и ръководител на проекта, доц. д-р Михаил Мусов, зам.-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, доц. д-р Росен Кирилов, зам.-ректор по дигитализация и киберсигурност, доц. д-р Костадин Коларов, директор на Института по предприемачество и ръководител катедра „Предприемачество“.

Доц. Михаил Мусов, ректорът проф. Димитър Димитров, проф. Николай Денчев, доц. Костадин Коларов (от дясно наляво)

Ректорът проф. д-р Димитър Димитров откри форума като обърна внимание, че той е много значим за университета. „Нашата цел е той да не бъде формален и да се следи само за изпълнение на показатели. Трябва да има качествена промяна и надграждане. Предвиждаме да включим допълнителни дейностите, особено по мобилностите, при които искаме да добавим и публикации в сериозни издания и тази лекция ще ни е много полезна.“

Ректорът допълни, че в контекста на проекта е нужна и промяна в мисленето и поведението, насочени към научноизследователската дейност, която става все по-важна. Проф. Димитров подчерта, че университетът при кандидатстване по нови проекти се оценява и по публикационната дейност, тежестта на която се увеличава значително. „Това означава статии в списания с висок импакт фактор индексирани в първокласни база данни и ние лека-полека трябва да направим тази промяна, която вече е започнала и този процес да го съчетаем с подобни образователни и научно-изследователски проекти.“

Проф. д-р Димитър Димитров

Доц. Михаил Мусов благодари на проф. Денчев, че се е отзовал на поканата на университета да се направи тази публична лекция достояние на всички. „Ще се опитаме да привлечем проф. Денчев за изследовател в един от нашите институти с което, разчитаме изключително много на това той да придаде своят опит, както по отношение на публикационната активност, така и по отношение на научноизследователските проекти“.

Доц. д-р Михаил Мусов

Проф. Денчев представи списания, върху които трябва да се фокусират учените. За него това са тези, които имат импакт фактор над 5 като „Social Sciences” и „Web of Science“.

Лекцията започна с „шекспировия“ въпрос „Да публикувам или не?“

На лекцията бяха представени и обсъдени практическите изисквания на водещи списания, по които те оценяват и приемат статии за публикуване. Бяха дискутирани действията, стъпка по стъпка, които трябва да направи всеки изследовател при подготовката, писането и редакцията на статията. Лекцията предизвика широка дискусия.



Проф. Николай Денчев е защитил докторантурата си през 2005 г. в университета в гр. Гент. От 2012 г. преподава в Свободния университет в Брюксел. През 2015 г. създава научно звено за социално предприемачество, финансирано от 3 корпорации. Има 60 публикации. Занимава се основно със социално предприемачество на бедни хора, екосистеми и др.

Галерия снимки от Първа публична лекция по проект „Икономическото образование в България 2030“ ...